Circular Calders

Començarem sortint aquesta vegada del mateix Mas Ribatallada en direcció a la casa de colònies de La Ruca, per pista tipus "Verano Asul", molt facileta, allà ja ens començarem a enfilar per la pujada més dura i llarga de la ruta, pel Serrat dels Pastors cal al Collet del Boix per anar a trobar la carretera que haurem de ciclar un trocet de res, la creuarem per començar a ciclar per la Serra de la Moretona on trobarem el primer corriol, de baixada suau, a la nostra dreta ens quedarà el Single del Vilardell, un tros de pista per la Serra de la Torre per tornar a enllaçar amb un altre corriol que ens portarà per la Sabruneta i la Grossa fins arribar al Pla de Pontogaina, i aquí si que si, un corriol, a la nostre dreta, per la Serra de la Tirolena, de baixada i en algun punt complicadet, tant de baixada com de pujada, una mica de pista fins a trobar un altre corriol, aquest molt més assequible, aquest corriol ens portarà fins a Cingles del Vilà.

Ara farem la segona part de la ruta, amb trams una mica més exigents tant de pujada com de baixada, anirem en direcció al Castell de Calders, per un corriol trialera fins a trobar la carretera, farem un tros d'aquesta carretera fins a trobar un desviament cap a La Plana per la Vinya del Rector, deixarem el castell a mà dreta i ens desviarem a l'esquerra, pujarem per un corriol dificilot, ple de pedres i que haurem de fer peu a terra en algun dels trams, acabarem la pujada just a dalt del Bac del Molí, baixant del bac ens trobarem una pista, de pujada, però haurem de fer-la fins a arribar al Mont Ros, on agafarem un altre corriol que ens deixarà a La Guardia, creuarem Calders i ara ens vindrà la traca final, una corriol trialera de baixada, que ens deixarà a la pista ample que ja ens portarà cap al mas.